Tävling

Har glömt bort att skriva om tävlingen i lördags kom jag just på så då är det ju hög tid att göra det nu!

Vi lämnade stallet runt 12.30, var sen start denna gång. Väl på plats så såg vädret rätt lovande ut, de var i varje fall inge regn just då. Gick och kollade lite på något ekipage innan vi lastade ur.

Gjorde mig själv klar och sedan Thriller. Hann bara slänga på sadeln så började regnet ösa ner, inte så roligt men inget att göra åt. Thriller blir rätt spänd när det regnar och blåser och tyvärr var ju tävlingen utomhus också. Vi skrittade till framridningen, mamma fick leda honom för att han var så spänd och laddad. skrittade två varv och bestämde mig sedan att skritta till ridhuset istället fast tiden var knapp. Han var så spänd så jag kunde knappt rida fram honom så blev bara lite trav och galopp tills han slappnade av något. Tänkte stryka mig och åka hem för att jag inte fick honom som jag ville men vi var ju redan där så lika bra att starta.

Väl inne på banan blev han rädd för staketet i ett hörn vilket resulterade i att han började bråka och resa sig. Fick honom fram till hörnet tillslut och han fick stå där med långa tyglar och titta, haha. När vi väl fick startsignal så spände han faktiskt av och vi kunde genomföra programmet trots massor av regn och blåst. Jag begärde dock inte så mycket av honom utan ville bara hålla honom lugn. Blev lite avdrag i ökningarna men hellre de och han höll sig i skinnet!

Resultatet landade på 66% vilket jag är nöjd med med tanke på förutsättningarna! Blev placerad 4:a på dessa procent. Duktiga Thriller, märks att han börjar bli lite mera erfaren nu lillkillen!

Blev inga bilder på det var så dåligt väder tyvärr!




Kommentarer
Josefine säger:

Börjar du panga ur eller??? Skriv nöh!

Svar: Jaa mitt liv är så händelselöst! Haha jag ska!
c

2013-10-24 | 22:49:07
MalinKalin säger:

Skönt att det gick bra ändå på tävlingen fast det regnade och blåste :)

Svar: Ja de var det verkligen, han kan den lille! :)
c

2013-11-01 | 21:02:15
Bloggadress: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback