Träning

Idag har jag tränat för Ia med Thriller, är ju så trist underlag ute så går knappt att rida ut nu så blir en del ridhusridning nu. Jag tycker inte om att rida mina hästar för mycket på bana/ridhus jag har satt en gräns på max 2 gånger i veckan, men nu har jag inget val då jag inte vill riskera att han skadar sig om vi rider ut på isen.

I varje fall så får han både plus och minus idag. Han har börja trotsa en del nu och försöker komma undan med att resa sig, backa, kasta sig eller dra iväg i fullt ös haha. Idag fick jag bara jobba honom framåt så han inte fick tid att ens tänka på att dumma sig och tillslut så släppte han bra och han blev väldigt fin! Han sitter inne på ett väldigt bra steg, gäller bara att plocka fram de nu.

Imorgon ska vi återigen ner till ridhuset med då ska han få springa över lite bommar istället!

Ha det bra!
/Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback